Waarom je NIET in interactie moet treden met wilde katachtigen

Stampersgat, 25 november 2017

Regelmatig komen foto’s in de social media waarop bekende (maar ook onbekende) mensen zich trots laten zien met welpjes die geknuffeld worden of de fles krijgen. Achter deze plaatjes schuilt veel dierenleed waartegen SPOTS zich verzet. Denk alleen maar eens aan het na de geboorte weghalen van de welpjes bij hun moeder; dat is werkelijk traumatisch voor de dieren. Normaliter blijven moeder en welp zo'n 1 1/2 jaar bij elkaar. Maar gefokte dieren worden al na enkele dagen van de moeder verwijderd. Op die manier verzekerd men zich ervan dat het dier afhankelijk wordt van mensen. 

Onlangs verscheen een commercial op tv, van Lotto, waarin een welpje werd geaaid, geknuffeld en de fles kreeg. SPOTS is vervolgens in gesprek gegaan met Lotto over deze commercial. De gesprekken waren prettig en leidde eveneens tot een aanpassing in de commercial. Het 'knuffelen' werd uit de reclame gehaald. Maar het geven van de melkfles bleef erin. Dit werd niet geassocieerd met een knuffelfarm. Meer hierover kunt u lezen op onze facebook-pagina

 

Naar aanleiding van deze commercial en de vele negatieve reacties hierop, was Simone Eckhardt van SPOTS te gast bij World Animal Protection om deel te nemen aan een live-chat. Deze ging over knuffelfarms en waarom mensen deze nooit zouden moeten bezoeken. 

Via deze link kunt u deze life-chat terugzien.