#THINK AGAIN campagne van start op Schiphol

Stampersgat, 30 juli 2018

Vakantiegangers op Schiphol worden deze week geconfronteerd met de schaduwzijde van olifantenritten en selfies met wilde dieren. World Animal Protection, Stichting SPOTS en Stichting AAP wijzen toeristen van maandag 30 juli tot en met zondag 5 augustus op het leed dat schuilgaat achter dit vermaak met wilde dieren. De drie organisaties willen hiermee deze groeiende vorm van dierenmishandeling onder de aandacht brengen van een groot publiek. Op het grote scherm in de vertrekhal is elke minuut een afbeelding te zien van wilde dieren die gebruikt worden tijdens omstreden toeristische tripjes in landen als Thailand, Marokko en Zuid-Afrika.

 

#THINK AGAIN

Met de oproep #THINK AGAIN en indringende beelden van olifanten, leeuwen en apen hopen de drie organisaties dat toeristen tijdens hun vakantie niet zullen bijdragen aan deze vorm van ‘vermaak’. Knuffelen met leeuwenwelpjes, een ritje op de rug van een olifant en op de foto gaan met een aap zijn vormen van vermaak waar de dieren ernstig onder lijden. Als je op een wild dier kunt rijden, met ze kunt wandelen, ze kunt knuffelen of een selfie met ze kunt maken, doe het dan niet. Je ziet vaak niet direct wat voor leed hierachter schuilgaat, maar dieren doen dit niet van nature. Ze worden uit het wild gehaald en op gruwelijke wijze getraind om ‘geschikt’ te maken voor de omgang met toeristen of om kunstjes te vertonen. Think Again!’

Via deze link kunt u een filmpje zien dat gemaakt is door SPOTS, World Animal Protection en AAP. Help ons met het vergroten van bewustwording rondom dit thema en deel bijvoorbeeld dit filmpje op uw social media.