T-mobile stopt advertentie met leeuwenwelpen.

Recent werden wij door meerdere mensen geattendeerd op een reclame uiting van T-mobile waarbij advertenties te zien waren van mensen met leeuwenwelpen. Hoewel bij navraag T-mobile verklaarde dat deze leeuwenwelpen bij een goed opvangcentrum behoorden, begrepen zij de bezwaren van SPOTS. Namelijk dat dit ook een verkeerd signaal kan afgeven. Jaarlijks trekken honderden mensen, ook vanuit Nederland, als vrijwilliger naar projecten in o.a. Zuidelijk Afrika. Waar ze kunnen knuffelen en wandelen met leeuwenwelpen. Dit soort projecten claimt altijd dat deze dieren later worden uitgeplaatst in het wild. SPOTS plaatst hierbij grote vraagtekens. Het gaat immers om honderden welpen op jaarbasis en daar is natuurlijk geen plaats voor in dierenparken of in het wild. Het vermoeden bestaat dat het merendeel van deze dieren eindigen in de befaamde canned hunting industrie. SPOTS is van mening dat knuffelen met leeuwen 'not done' is en is dus niet blij met de advertenties van T-mobile die juist mensen kunnen trekken naar dit soort knuffelfarms.

T-mobile heeft, na een gesprek met SPOTS, daarom besloten om de campagne vanaf eind augustus stop te zetten en de beelden daarna ook niet langer te gebruiken. Internationaal. Daarnaast heeft ze op haar website een verklaring geplaatst. U vindt hem hier website T-mobile  en PDF Statement.

Wij bedanken T-mobile voor het luisteren naar onze kant van het verhaal en het begrip van onze bezwaren. We bedanken ook de mensen die ons op deze advertenties geattendeerd hebben.

Update 15-07-2014: T-mobile heeft ons laten weten inmiddels gestopt te zijn met het gebruik van de betreffende foto bij de online campagne.

Chapeau!!!